Youtube Instagram

FAQ

Algemene informatie

Ik ben iets verloren!

Tijdens en na HARDFEST verzamelen wij alle gevonden voorwerpen. Alles wat niet op de dag zelf wordt opgehaald, wordt afgegeven bij de gemeente. Alle voorwerpen worden circa 2 werkdagen na het event op de website “Verloren of Gevonden“ gezet. Je kunt daar zelf ook een melding maken als je iets kwijt bent: zie hun FAQ voor meer informatie.

Zijn jullie voorbereid op slecht weer?

Jazeker! Het terrein bevat naast gras, genoeg verharde ondergrond om geen natte voeten te krijgen en natuurlijk zorgen wij altijd voor voldoende overkappingen.

UPDATE:
Zoals jullie inmiddels allemaal hebben gezien, zijn de weersverwachtingen minder dan gehoopt. Hoeveel zonnetjes we ook hebben besteld… En daar balen we natuurlijk hard van. Gelukkig weten we ook dat we te maken hebben met fantastische fans. Diehards die zich niet zomaar uit het veld laten slaan door wat minder weer.

➜ Maatregelen weersvoorspelling
Omdat we kans hebben op regen, hebben we een aantal maatregelen getroffen om toch nog met z’n allen snoeihard en droog te kunnen stampen:

  • We hebben twee grote overdekte area’s, waarvan we de zijkanten zover mogelijk dichtmaken. Zo hoeft niemand nat of koud te worden, maar krijgen we ook gruwelijke locaties. Want vanaf het moment dat je hier binnenstapt, sta je in een donker beukwalhalla waar harde kicks en lasers de nacht doorboren.
  • We delen gratis poncho’s, mocht het hard beginnen te regenen.
  • Met uitzondering zijn kleine inklapbare paraplu’s toegestaan om mee te nemen. Grote paraplu’s of met punt zijn niet toegestaan.
  • Op de plek van de hardcore area mag helaas geen tent geplaatst worden. Wél is de grond hier gedraineerd en ligt er een houten vloer, zodat je je stampers niet direct aan gort stampt.
  • Het terrein bevat genoeg verharde ondergrond.
  • Alle tenten zijn voorzien van een houten vloer.
  • Voldoende kluisjes beschikbaar.

TIP: neem warme kleding mee. Want hoe hard we ook gaan stampen met elkaar, een warme trui of jas in de avond is nooit verkeerd. Er zijn voldoende kluisjes waar je je spullen in op kan bergen.

Zijn er sigaretten verkrijgbaar?

Er zijn ook dit jaar geen sigaretten verkrijgbaar op het festivalterrein! Tevens is het verboden om te roken in de tenten. Hier zal streng op worden gecontroleerd – bij een overtreding zijn wij genoodzaakt je van het terrein te verwijderen.

Wanneer is HARDFEST?

HARDFEST vindt plaats op zaterdag 27 april 2019 (Koningsdag).

Wanneer begint en eindigt HARDFEST?

HARDFEST opent haar deuren om 12:00 uur en zal sluiten om klokslag 00:00 uur.

Hoe oud moet ik zijn?

Ook dit jaar is de minimumleeftijd voor HARDFEST 18 jaar.

Wie echter geboren is in 2001 krijgt wel toegang, ook indien je pas 18 wordt ná het festival. Iedereen die dus 18 jaar wordt in het jaar 2019, krijgt toegang tot het festival. Iedereen die geboren is in 2002 of later, zal dus géén toegang krijgen tot HARDFEST! Ook niet onder begeleiding van een ouder, voogd en/of andere meerderjarige of wat dan ook… haha 😉

Wanneer wordt de timetable bekend gemaakt?

Dit zal ongeveer een week voor HARDFEST gebeuren via onze nieuwssite.

Wat kan ik allemaal eten en drinken?

Uiteraard wordt er veel aandacht besteed aan eten en drinken op het festival. Met een gevarieerd aanbod kun je kiezen uit verschillende dranken, mix-drankjes, snacks, maaltijden, ijs en fruit. Het is niet toegestaan om eigen eten of drinken mee te nemen het terrein op.

Help! Mijn mobiel is leeg... Wat nu?

Geen zorgen! Ook hier hebben we aan gedacht. Er zijn powerbanks (mobiele batterijen om je telefoon mee op te laden) bij alle merchandisestands en freshpoints te koop (prijs volgt nog).

Let op! Bij de merchandise en freshpoints op HARDFEST kun je niet met munten betalen (wel contant of met PIN).

Zijn er kluisjes aanwezig?

Bij de ingang vind je de kluisjes waarin je makkelijk en veilig je spullen kan opbergen. Het formaat van een kluisje is 30cm breed, 40cm diep en 24cm hoog. Je betaalt voor een kluisje €7,50 + €5 borg = €12,50 .

Wat als ik medicijnen gebruik en/of een allergie heb?

Stuur dan een mail met een omschrijving en een doktersverklaring via ons contactformulier. Indien akkoord ontvang je van ons toestemming om het terrein te betreden met medicijnen (neem de doktersverklaring ook mee naar het evenement zelf!). Omdat het voor ons lastig is dit bij de entree te bepalen vragen we je om begrip dat we dit vooraf willen regelen.

Ik ben pasgeleden bevallen en zoek wat privacy tijdens HARDFEST!

Elk jaar zijn we weer verheugd met het aantal jonge moeders die toch onze events niet willen missen! Deze jonge moeders hebben soms een momentje nodig om wat zaakjes te regelen, dit kan uiteraard bij ons in de EHBO en dit hoef je niet vooraf te melden 🙂

Omwonenden

Omwonende van HARDFEST en je hebt een vraag? Stel deze vraag via het bovenstaande contactformulier.

Contact

Ik ben iets verloren!

Tijdens en na HARDFEST verzamelen wij alle gevonden voorwerpen. Alles wat niet op de dag zelf wordt opgehaald, wordt afgegeven bij de gemeente. Alle voorwerpen worden circa 2 werkdagen na het event op de website “Verloren of Gevonden“ gezet. Je kunt daar zelf ook een melding maken als je iets kwijt bent: zie hun FAQ voor meer informatie.

Ik heb een vraag die niet in de FAQ wordt beantwoord

Indien je vraag niet wordt beantwoord in deze FAQ kun je een mail sturen via het contactformulier. We zullen je toegestuurde vraag niet beantwoorden als deze wel in onze FAQ staat. We doen dit om tijd vrij te houden voor het snel en duidelijk reageren op nieuwe vragen.

Hotel + Camping

Waar kan ik overnachten?

Er zijn in en rond Enschede diverse mogelijkheden om te overnachten. Dit is echter (nog) niet vanuit ons geregeld en zul je dus zelf moeten doen. Via deze pagina vind je hotels en appartementen. Let op: hotels zijn altijd snel uitverkocht voor Koningsdag!

Parkeren & Vervoer

Hoe kom ik op HARDFEST?

Dat kan via het openbaar vervoer, georganiseerde busreizen, met de fiets, met de auto of met de taxi! Lees alle informatie over vervoer + de route op onze vervoerspagina.

Pers

Ik ben een fotograaf/journalist, hoe kom ik aan een perskaart?

Je kunt een perskaart aanvragen via het formulier op onze contactpagina.

Mag ik foto's maken?

Met uitzondering van (semi-)professionele apparatuur is het meenemen van een (digitaal) fototoestel en/of videocamera gewoon toegestaan. Websites of bedrijven die professionele opnames willen maken van het evenement dienen dit vooraf aan te vragen. Klik hier voor meer informatie.

Reglement

Wat is het huisreglement?

Het is belangrijk om het huisreglement te lezen voor je het terrein op gaat, dan weet je namelijk precies wat je van jezelf en je medebezoekers mag verwachten. Je vindt de huisregels vlak voor de entree. Neem er even de tijd voor, we hebben het zo kort mogelijk gehouden!

Wat mag ik wel en niet het terrein mee opnemen?

Alles waar je jezelf of een ander mee kan schaden, wapens, drugs en eigen drank/eten zijn NIET toegestaan. Voor de ingang hangt een volledige lijst met daarop alles wat verboden is. Uiteindelijk zijn er gelukkig nog veel meer dingen die wel mogen!

Mag ik vloeistoffen meenemen op het festivalterrein?

In verband met veiligheidsredenen is het helaas NIET toegestaan om vloeistoffen mee te nemen op het festivalterrein, zoals bijvoorbeeld eigen drinken, haarlak & deodorant (deodorant-rollers zijn ook verboden).

Gelukkig is er op het terrein voldoende mogelijkheid om je even op te frissen. Hierover later meer info!

Mag ik het festival verlaten en later weer terugkomen?

Nee, dit is niet toegestaan.

Mag ik foto's maken?

Met uitzondering van (semi-)professionele apparatuur is het meenemen van een (digitaal) fototoestel en/of videocamera gewoon toegestaan. Websites of bedrijven die professionele opnames willen maken van het evenement dienen dit vooraf aan te vragen. Klik hier voor meer informatie.

Mag ik een GoPro meenemen?

Graag! Maak er iets moois van en vergeet niet ons het resultaat toe te sturen!

Wat als ik medicijnen gebruik en/of een allergie heb?

Stuur dan een mail met een omschrijving en een doktersverklaring via ons contactformulier. Indien akkoord ontvang je van ons toestemming om het terrein te betreden met medicijnen (neem de doktersverklaring ook mee naar het evenement zelf!). Omdat het voor ons lastig is dit bij de entree te bepalen vragen we je om begrip dat we dit vooraf willen regelen.

Tickets & Munten

Worden er nog kaarten verkocht aan de deur?

Er zijn online + aan de deur nog tickets te koop (dagkassa). Koop tickets online uitsluitend via onze ticketpagina.

  • (Online) Groep | Regular tickets: € 23,50 ex fee (min. 5 tickets)
  • (Online)Regular tickets: € 26,50 ex fee
  • Dagkassa tickets: € 35,-
Tot wanneer kan ik mijn tickets op naam zetten of de gegevens wijzigen?

Het op naam zetten van tickets of het veranderen van de naam op je ticket is mogelijk tot het eind van het event. Klik hier voor meer info!

Hoe zet ik mijn ticket op naam?

Je gekochte tickets moet je eerst op naam zetten om ze te ontvangen. De belangrijkste reden hiervoor is om in de toekomst loyale ticketkopers te kunnen belonen, maar ook om onder andere grootschalige doorverkoop van illegale ticketverkopers tegen te gaan. Hoe dit werkt? Lees het stappenplan hieronder:

  • Na de aankoop van je ticket(s) ontvang je een bevestigingsmail. In de bevestigingsmail is een link beschikbaar om voor elke individuele ticketontvanger zijn/haar persoonlijke informatie toe te voegen. Vervolgens wordt je doorverwezen naar de pagina waar je de persoonlijke informatie van jou en je mede ticketontvanger in kan vullen. Klik op doorgaan.
  • Controleer of de ingevulde gegevens correct zijn en klik op bevestig. De personalisatie van je ticket(s) is afgerond.
  • Je ontvang een e-mail met de gepersonaliseerde ticket(s).

NB: bevestigingsmail of de e-mail met je tickets kwijt? Vraag deze opnieuw aan via deze Paylogic-site!

Waarom moet ik mijn ticket personaliseren en wat is dat eigenlijk?

Ticketfraude is helaas nog aan de orde van de dag! Daarom hebben wij samen met andere festivalorganisatoren ook dit jaar gekozen voor de personalisatie van de entreetickets. Dit betekent dat elke entreeticket uniek is en behoort aan een specifiek persoon. De belangrijkste reden is om de grootschalige doorverkoop van illegale ticketverkopers tegen te gaan en om de loyale kopers te kunnen belonen.
Lees hier alle informatie over het personaliseren van je ticket(s).

Ik heb een ticket gekocht maar heb deze niet ontvangen óf ik kan deze nergens meer terugvinden. Wat nu?

Gebruik deze pagina om je ticket opnieuw toegestuurd te krijgen.
Kom je er niet uit? Geen probleem! Bezoek het Help Center van Paylogic Customer Service.

Kan ik mijn gepersonaliseerde ticket nog wel verkopen/wijzigen?

Wil je plots iemand anders mee nemen, heb je niet de correcte informatie ingevuld of wil je je ticket verkopen? Geen probleem! Er zijn twee opties:
Optie 1: Verkoop je tickets via Ticketswap. SecureSwap betekent dat de verkochte tickets worden worden omgeruild voor een nieuw ticket die direct op naam van de nieuwe eigenaar staan. Het oude ticket, dat nog in bezit is van de verkoper, is daarmee automatisch ongeldig. Hierdoor is het 100% veilig om je tickets via dit platform te verkopen en te kopen. Klik hier om te swappen!
Optie 2: via de speciale ‘Name Change Module van Paylogic‘ kun je jouw ticketgegevens snel en eenvoudig zelf aanpassen. Houd er rekening mee dat voor het aanpassen €3,- per ticket in rekening wordt gebracht. Het overdragen van tickets is mogelijk t/m het event. 

Mijn ticket is gestolen. Wat moet ik doen?

Vul dit formulier in en voeg een betaalbewijs toe. Paylogic kan je nieuwe tickets opsturen en de oude blokkeren.

Kan ik veilig een ticket kopen of verkopen via Ticketswap?

Ja, dat kan! Met SecureSwap worden verkochte tickets omgeruild voor een nieuw ticket die direct op naam van de nieuwe eigenaar staan. Het oude ticket, dat nog in bezit is van de verkoper, is daarmee automatisch ongeldig. Hierdoor is het 100% veilig om je tickets via dit platform te verkopen en te kopen. Klik hier om te swappen!

Moet ik de ticket(s) op A4-formaat en in kleur printen?

Als je je ticket print, doe dit dan op A4-formaat, anders is de barcode te klein om te scannen. Het is echter níet noodzakelijk om de tickets in kleur te printen (tenzij specifiek vermeld op het ticket). De barcode is het belangrijkste, dus zorg ervoor dat deze duidelijk zichtbaar is!
Het is ook mogelijk om je ticket te laten scannen vanaf je mobiele telefoon. Houd er wel rekening mee dat de internetverbinding niet altijd even stabiel is. Wij adviseren je dan ook om je ticket te downloaden op je telefoon en een screenshot te maken voordat je naar HARDFEST gaat, zodat je je digitale ticket altijd snel bij de hand hebt. Zorg ook dat de helderheid van je scherm op maximaal staat.

Kunnen tickets ook gescand worden vanaf een mobiele telefoon?

Ja, het is mogelijk om tickets te scannen vanaf een mobiele telefoon. Houd er wel rekening mee dat de internetverbinding niet altijd even stabiel is. Wij adviseren je dan ook om je ticket van tevoren te downloaden op je telefoon en een screenshot te maken zodat je je digitale ticket altijd snel bij de hand hebt. Zorg ook dat de helderheid van je scherm op maximaal staat.

Hoe kan ik betalen tijdens HARDFEST?

Wij accepteren contant geld, maar je kan ook pinnen! We hebben alle mogelijke voorzorgsmaatregelen genomen om te zorgen dat de pin het te allen tijde zal doen. Toch adviseren we je om wat contant geld mee te nemen omdat er op technisch gebied helaas altijd iets mis kan gaan. Zoals ze in Engeland zeggen: Better safe than sorry!

Wat is het voordeel van munten halen in de vvk?

Het vooraf bestellen van je consumptiemunten via onze ticketshop heeft twee grote voordelen:
1) Je kunt je munten snel en gemakkelijk afhalen op het festivalterrein. Ticket scannen en klaar!
2) En last but not least; je krijgt 10% korting!

Hoe kom ik aan mijn presale munten?

Ophalen van je munten kun je na binnenkomst bij de speciale kassa’s middels je (uitgeprinte) consumptiemunten-ticket.

Kunnen munten van vorig jaar gebruikt worden?

Nee, dit is helaas niet mogelijk.

Is HARDFEST al uitverkocht?

Nee, zodra HARDFEST uitverkocht is melden we dat hier, bij het nieuwsgedeelte en op onze Facebookpagina.

Ik heb een (andere) vraag over mijn ticket(s)

Voor vragen over je tickets, betalingen of je bestelling, kun je contact opnemen met Paylogic Customer Service via dit formulier.

Werken & Optreden

Ik ben DJ, zou ik kunnen optreden op HARDFEST? Of een demo sturen?

Het programma voor HARDFEST – Orange We Are is op dit moment volledig ingevuld. Het is dus niet meer mogelijk om nog demo’s in te zenden.

Bestaat er een mogelijkheid om op HARDFEST te werken?

Jazeker! Zit je bij een vereniging of club en wil je komen werken, kijk dan op deze pagina voor meer informatie.