TikTok Youtube Instagram

FAQ

Algemene informatie

Wanneer is HARDFEST?

HARDFEST vindt plaats op zaterdag 27 april 2024.

Wanneer begint en eindigt HARDFEST?

HARDFEST opent zijn deuren om 12:00 uur en sluit om klokslag 00:00 uur. Twaalf uur lang standje maximaal dus.

Hoe oud moet ik zijn?

De minimumleeftijd voor HARDFEST is 18 jaar.

Hier kunnen we helaas geen uitzonderingen in maken, ook niet als je de dag na HARDFEST jarig bent. Ben je op de dag van ons festival jarig? Dan ben je uiteraard meer dan welkom om deze bijzondere dag groots met ons te vieren.

Zijn jullie voorbereid op slecht weer?

Jazeker! Ons terrein is voor een groot deel verhard, verschillende stages zijn overdekt en verspreid over het terrein staan shelters.

Zijn er sigaretten verkrijgbaar?

Op het festivalterrein zijn helaas geen sigaretten verkrijgbaar! Het is niet toegestaan in festivaltenten en overige afgesloten festivalruimtes te roken (waaronder ook het roken van een e-smoker). Wij kunnen hiervoor worden beboet door de NVWA. Bij herhaaldelijke overtreding hiervan kan je verdere toegang tot het evenement worden ontzegd.

Wat kan ik allemaal eten en drinken?

We besteden veel aandacht aan het eten en drinken op ons festival. Gevarieerd, vers en voor iedereen wel wat. Zo kun je kiezen je uit verschillende dranken, mix-drankjes, snacks, maaltijden en fruit. Het is niet toegestaan om eigen eten of drinken het terrein op te nemen.

Wanneer wordt de timetable bekend gemaakt?

De timetable maken we ongeveer een week voor HARDFEST bekend via onze nieuwssite.

Zijn er kluisjes aanwezig?

Bij de ingang vind je kluisjes waarin je gemakkelijk en veilig je spullen kan opbergen. Het formaat van een kluisje is 30cm breed, 40cm diep en 24cm hoog en deze kosten € 10. Betalen kan cash of met PIN.
Dit zijn lockers met een code. Bewaar je code dus goed en pas op met meekijkers. Je kunt de hele dag de locker met die code gebruiken.

Op het festival kun je via een QR-code en een online betaling je kluisje halen.

Help! Mijn mobiel is leeg... Wat nu?

Geen zorgen, powerbank to the rescue. Bij onze merchandisestand en het Freshpoint zijn powerbanks te koop.
Let op: je kunt hier niet met munten betalen (wel contant of met PIN).

Wat als ik medicijnen gebruik en/of een allergie heb?

Medicijnen, eten en vloeistoffen die noodzakelijk zijn in verband met een allergie of ziekte mogen in combinatie met een medicijnpaspoort mee naar binnen. Een medicijnpaspoort is verkrijgbaar bij iedere apotheek. Houd wel rekening met een aanvraagtijd van zo’n drie weken.

Ik ben pasgeleden bevallen en zoek wat privacy tijdens HARDFEST!

Elk jaar zijn we weer verheugd met het aantal jonge moeders dat ons festival niet wil missen! Als je een momentje voor jezelf nodig hebt, kun je gewoon bij onze EHBO terecht. Dit hoef je niet vooraf te melden.

Omwonenden

Woon je dichtbij ons festivalterrein en heb je een vraag? Stel deze vraag via ons contactformulier.

Contact

Ervaar je gezondheidsklachten na afloop van ons event?

We vinden de veiligheid op ons event erg belangrijk. Als je na afloop van ons event (serieuze) gezondheidsklachten ervaart, deel deze dan met ons via info@absolutelyfresh.nl.

De gezondheidsklachten worden verzameld en indien nodig, worden het type en aantal gezondheidsklachten ter kennisgeving gedeeld met de GGD.

Ik heb een vraag die niet in de FAQ wordt beantwoord

Stuur dan je vraag naar ons via het contactformulier. Maar check alsjeblieft eerst goed of deze niet al beantwoord wordt in onze FAQ.

Hotel + Camping

Waar kan ik overnachten?

Het U Parkhotel bevindt zich op de campus van de Universiteit Twente en ligt op loopafstand van de entree. Dit is echter (nog) niet vanuit ons geregeld en zal je dus zelf moeten boeken.

Er zijn verder in en rond Enschede diverse mogelijkheden om te overnachten. Via deze pagina vind je overige hotels en appartementen.

Parkeren & Vervoer

Hoe kom ik op HARDFEST?

Dat kan via het openbaar vervoer, georganiseerde busreizen, met de fiets, met de auto of met de taxi! Lees alle informatie over vervoer + de route op onze vervoerspagina.

Pers

Ik ben een fotograaf/journalist, hoe kom ik aan een perskaart?

Persaanvragen doe je via het formulier op onze contactpagina. Wij beoordelen vervolgens jouw persaanvraag.

Mag ik foto's maken?

Sure! Het meenemen van een (digitaal) fototoestel en/of videocamera is toegestaan, met uitzondering van (semi-)professionele apparatuur. Tag ons vooral in je foto’s of video’s met @hardfest.nl of #hardfestnl.

Websites of bedrijven die professionele opnames willen schieten, dienen dit vooraf aan te vragen. Klik hier om via ons contactformulier een (pers)aanvraag te doen.

Reglement

Wat is het huisreglement?

Het is belangrijk om de huisregels te lezen voor je het terrein op gaat, dan weet je namelijk precies wat je van jezelf en je medebezoekers mag verwachten. Je vindt de huisregels ook vlak voor de entree. Neem er even de tijd voor, we hebben het zo kort mogelijk gehouden!

Wat mag ik wel en niet het terrein mee opnemen?

Alles waar je jezelf of een ander mee kan schaden, wapens, drugs, lachgas en eigen drank/eten zijn NIET toegestaan. Voor de ingang hangt een volledige lijst met daarop alles wat verboden is. Uiteindelijk zijn er gelukkig nog veel meer dingen die wel mogen!

Mag ik vloeistoffen meenemen op het festivalterrein?

In verband met veiligheidsredenen is het helaas NIET toegestaan om vloeistoffen mee te nemen op het festivalterrein, zoals bijvoorbeeld eigen drinken, haarlak & deodorant (ook deodorant-rollers zijn verboden).

Je hebt op het terrein voldoende mogelijkheden om je even op te frissen.

Mag ik het festival verlaten en later weer terugkomen?

Nee, dit is niet toegestaan. En dat wil je ook niet met zo’n line up. 😉

Mag ik foto's maken?

Sure! Het meenemen van een (digitaal) fototoestel en/of videocamera is toegestaan, met uitzondering van (semi-)professionele apparatuur. Tag ons vooral in je foto’s of video’s met @hardfest.nl of #hardfestnl.

Websites of bedrijven die professionele opnames willen schieten, dienen dit vooraf aan te vragen. Klik hier om via ons contactformulier een (pers)aanvraag te doen.

Mag ik een GoPro meenemen?

Graag! Maak er iets moois van en vergeet niet ons niet te taggen met @hardfest.nl of #hardfestnl.

Wat als ik medicijnen gebruik en/of een allergie heb?

Medicijnen, eten en vloeistoffen die noodzakelijk zijn in verband met een allergie of ziekte mogen in combinatie met een medicijnpaspoort mee naar binnen. Een medicijnpaspoort is verkrijgbaar bij iedere apotheek. Houd wel rekening met een aanvraagtijd van zo’n drie weken.

Tickets & Munten

Hoe kan ik mijn ticket(s) bekijken?

Je kunt je bestelling(en) altijd bekijken door in te loggen op je Absolutely Fresh-account via deze pagina. Tijdens het bestellen heb je dit ook gedaan; dat gaat op dezelfde wijze.
Je komt nu op de pagina met je bestelling(en). Door op de bestelling te klikken, kun je je ticket(s) bekijken.

Vanaf deze pagina kun je je ticket(s) beheren. Later kun je jouw tickets personaliseren en ook downloaden.

Hoe personaliseer ik mijn ticket?

Het is noodzakelijk om jouw entreetickets te personaliseren. Personaliseren kan vanaf 1 april 2024 en hiervan ontvang je een uitnodiging per mail van Paylogic. De tickets kun je downloaden op de dag zelf (27 april 2024 dus), maar alleen als ze gepersonaliseerd zijn.

Zo personaliseer je je ticket(s):

  • Log in met je Absolutely Fresh-account via deze pagina.
  • Op je bestellingspagina kun je een ticket selecteren en kiezen voor ‘Tickets toewijzen’.
  • Je hebt vervolgens twee opties:
    • ‘Claim ticket voor jezelf’ om een ticket op je eigen naam te zetten.
    • ‘Naar vriend versturen’ als je een ticket op iemand anders naam wilt zetten.

Het op naam zetten van tickets of het veranderen van de naam op een ticket is mogelijk tot tijdens het evenement.

Kan ik mijn (gepersonaliseerde) ticket verkopen?

Jazeker, dat kan via ons Resale Platform! De hoofdkoper van de tickets kan dit doen.

Hoe werkt het?

  • Je kunt jouw ticket(s) voor maximaal 100% van de nominale waarde (excl. servicekosten) doorverkopen.
  • Er worden 8% transactiekosten in rekening gebracht aan de persoon die het ticket koopt. Servicekosten die oorspronkelijk zijn betaald, worden niet terugbetaald zodra je jouw ticket doorverkoopt.
  • Bied als verkoper je ticket aan door in te loggen op je Absolutely Fresh-account. Tijdens het bestellen heb je dit ook gedaan; dat gaat op dezelfde wijze.
    • Ga naar je bestelling en klik vervolgens op ‘Meer acties’ en daarna op ‘Doorverkoop’.
    • De verkoper ontvangt een bevestiging zodra zijn ticket is doorverkocht. De verkoper heeft altijd de kans om zijn ticket in te trekken zolang het ticket niet is doorverkocht of is toegevoegd aan iemands winkelmandje.Lees de volledige uitleg hier.
Er gaat toch iemand anders mee. Hoe wijzig ik de naam op het ticket?

Wil je plots iemand anders mee nemen? Geen probleem!

  • Log in met je Absolutely Fresh-account.
  • Op je bestellingspagina kun je in het menu kiezen voor Meer acties en Naamswijziging.
  • Selecteer het juiste ticket (gaat automatisch als je maar één ticket hebt).
  • Vul de gevraagde gegevens in en selecteer de juiste betaalmethode.
  • Lees de uitleg onderaan en vink aan voor akkoord.
  • Rond de Naamswijziging af door te betalen.

Het wijzigen van de naam op een ticket is mogelijk tot tijdens het evenement.

Het e-mailadres bij mijn bestelling klopt niet. Wat nu?

Log in op je Absolutely Fresh-account via deze pagina. Tijdens het bestellen heb je dit ook gedaan; dat gaat op dezelfde wijze.
Onder het kopje Instellingen kun je het e-mailadres wijzigen dat bij je account hoort. Eventuele nieuwe bestellingen worden dan aan het juiste e-mailadres gekoppeld.

Heb je al een bestelling gedaan en is daar een verkeerd mailadres aan gekoppeld? Wij kunnen dit helaas niet voor je wijzigen, maar Paylogic kan dat wel. Op deze pagina staat exact uitgelegd welke stappen je moet ondernemen.

Kunnen tickets ook gescand worden vanaf een mobiele telefoon?

Zeker! Houd er wel rekening mee dat de internetverbinding niet altijd even stabiel is. Wij adviseren je dan ook om je ticket van tevoren te downloaden op je telefoon en een screenshot te maken zodat je je digitale ticket altijd snel bij de hand hebt. Zorg ook dat de helderheid van je scherm op maximaal staat.

Moet ik de ticket(s) op A4-formaat en in kleur printen?

Dat is niet nodig, maar als je print, doe dit dan op A4-formaat, anders is de barcode te klein om te scannen. Maar we hebben liever dat je je ticket laat scannen vanaf je telefoon (scheelt papier!). Houd er wel rekening mee dat de internetverbinding niet altijd even stabiel is. Wij adviseren je dan ook om je ticket te downloaden op je telefoon en een screenshot te maken voordat je naar HARDFEST gaat, zodat je je digitale ticket altijd snel bij de hand hebt. Zorg ook dat de helderheid van je scherm op maximaal staat.

Hoe kan ik betalen tijdens HARDFEST?

Bij HARDFEST betaal je met munten. Deze koop je vooraf online of tijdens het festival bij de kassa’s bij de hoofdingang of achteraan op het terrein. Je kunt hier zowel contant betalen als pinnen. We hebben alle mogelijke voorzorgsmaatregelen genomen om te zorgen dat onze pinsystemen goed werken. Toch adviseren we je om wat contant geld mee te nemen, omdat er op technisch gebied helaas altijd iets mis kan gaan. Better safe than sorry!

Hoe kom ik aan mijn presale munten?

Ophalen van je munten kun je na binnenkomst bij de speciale presale-kassa’s middels je (uitgeprinte) consumptiemunten-ticket.

Kunnen munten van een vorige editie gebruikt worden?

Nee, dit is helaas niet mogelijk.

Worden er nog kaarten verkocht aan de deur?

Nee, onze ticketverkoop verloopt alleen online via onze website. Houd onze website in de gaten of meld je aan bij ons Facebook-event en onze Instagram om niets te missen.

Is HARDFEST al uitverkocht?

Zodra HARDFEST uitverkocht is melden we dat bij het nieuwsgedeelte. Of meld je aan bij ons Facebook-event en onze Instagram om niets te missen.

Ik heb een (andere) vraag over mijn ticket(s)

Als de vragen en antwoorden hierboven je nog niet hebben geholpen, neem dan contact met ons op via ons ons contactformulier.

Werken & Optreden

Ik ben DJ, zou ik kunnen optreden op HARDFEST? Of een demo sturen?

Het programma voor HARDFEST is op dit moment volledig ingevuld. Het is dus niet meer mogelijk om demo’s in te zenden voor deze editie. Maar blijf gerust je demo’s insturen. We checken alles.

Bestaat er een mogelijkheid om op HARDFEST te werken?

Jazeker! We zijn altijd opzoek naar diehards die hun handen uit de mouwen willen steken. Wil je als vereniging of club op ons festival werken, kijk dan op deze pagina voor meer informatie. Wil je samen met een vriendin of vriend bij ons werken achter de bar of als ticketscanner, laat dat ons dan weten via info@absolutelyfresh.nl.